Un "portavoz" del FRELIMPIO, "Frente pa la Liberación del Imperio Piornalegu”, me ha enviado el presente...

Estatutu de Independencia del Imperiu de Piornal

 
Preámbulu

Mapa Piornal Piornal, jadiendu usu de los derechus que le reconocin la Costitución Española y el Estatutu d’autonomía de Extremaúra, jadi patenti su voluntá de constituilsi en Imperiu Independienti los mesis de febreru y marzu de los añus paris y los mesis de octubri y diciembri de los añus imparis, asina comu tós los diecinuevis y ventis de enero, Jarramplas, y quinci y dieciséis d’agostu, San Roqui Benditu y la Virgin de la Conceción, con sus vísperas respectivas dendi el toqui de Regociju.

En esta hora solemni en que Piornal recupera su libertá, la que perdimos más o menus cuandu vinierun los romanus y escachimondarun a Viriatu y dejamus de sel una tribu independienti, rendimus homenaji a tós los hombris y mujeris que lo han jechu posibri, especialmenti a los que estuvierun en la cárcil por correl a matacanazus a los de Navalconceju cuandu el deslindi, a metá del siglu antipasau.

 
 
Artículu 1

Piornal es un imperiu, o por lo menus lo vali. Y si no vali un imperio, vali un Potosí. Si Piornal es un imperiu, Extremaúra es un imperiu de imperius y España… ¿qué cojonis es España? La corona del imperiu recaerá cá añu en el piornalegu que tenga güevus pa jadel de Jarramplas peru sin armaúra ni suspensoriu, comu se jadía antaño: ¡a vel si sos creéis que cualquiera va a podel sel emperaol por su cara bonita. Bastanti que no se exigi ni el Graduáu de la ESO!.

Artículu 2

El Imperio Piornalegu está compuestu por los territorius actualis más los que se reclaman por razonis históricas comu en justicia son: El cabreru y el Barráu, la metá de las juridicionis de Navalconceju y Garganta lindantis con Piornal, la calli de la Estación de Autobusis y el manicomiu de Plasencia, toas las fincas de La Vera de lo comunmenti conocíu comu “La Tierra Prometida” y las que se comprin al día de mañana cuandu quitin las susvencionis al cultivu del tabaco, y el 24-3º Izda. Del Carré Ramón Muntaner de Santa Coloma de Gramanet dondi vivi mi tía tia Engracia, que la jadi mucha ilusión (estu habrá que negociarlu con Maragal y Rovira, aunque no se crei que jaya poblemas, a cambiu de un reconocimiento mutuu de los respestivus entis territorialis).

Artículu 3

Escudu: El escudu de Piornal estará compuestu por un avichuchi rampanti aparramplau en un tocón de berezu, sobre fondu de un cercáu de verdolagas con cuatru chivarras en las esquinas.

Artículu 4

Himnu: El himnu de Piornal es aquel que dici "Una vieja lavandu en el Molinillu, en el chchiricondiu la picó un grillu. La picó un grillu niña y eso sería porque tenía abierta la sacristía". Peru si no hay acueldu, habrá que recaval el parecel acreditau del prestigiosu folklorista El Pijoteru.

Artículu 5

Alza la pata que te la jincu.

Artículu 6

Sarán ciudadanus de Piornal tós aquellus nacíus en el imperiu de Piornal, los hijus y descendientis de los piornalegus que andan p’ahí por esus mundus, si sabin cantar la torera, y tos aquellus que lo solicitin, esu sí, a sana fe. Pa aumental la población, la garganta de La Luz y de la Desesperá serán declarás navegablis, y los ríus Jerti, Tiétar, Alagón y Taju aguas internacionalis pa que puan venil las pateras cargás de preditus, a los que se les otorgará la nacionalidá si en el plazu de una campaña aprendin a cogel cerezas comu es debíu, si no se les manda a tomal pol culu por dondi han veníu, a cuyu fin se recabará el asesoramientu y colaboración del reinu de Marruecus, por el salariu mínimu interprofesional de cuandu campaba por estus pagus la Serrana de la Vera, que naturalmenti y en contra de lo que digan los garganteñus era de Piornal porque lo decimus nosotrus y no hay más que hablar. ¿a santu de qué, si no, se iba a habel jechu el chozu al lau de Olivamartín sin que la llevara el guarda de la dehesa al corral de conceju comu se jadía antaño con toas las vestias forasteras que se metían en la juridición?)

Artículu 7

Lengua. La lengua oficial del imperiu es el piornalegu castúu. To piornalegu tiene el derechu y el debel de conocel su lengua. Las institucionis imperialis promoverán su usu y serán especialmenti escrupulosas de que en dicha lengua vengan traducíus los billetis de bancu, los prospestus de las boticas, los enceraus de los baris dondi se escribin las racionis y los pinchus y los tikis y valis de descuentu de Sediacu y Udacu, y las etiquetas de los produstus de La Flor Piornalega.

Tamién se sustitularán las penículas de la televisión. Se conminará al señor Mister Bily Gueit a que traduzca al piornalegu tós los pogramas de microsof y se creará un sistema operativu propiu llamau “Piornalinus2014” (pa que no se quee añeju en dos días). Los que no sepan hablar la lengua del imperiu irán a la escuela de los cagonis tós los martis y juevis después de comel, en vez de echalsi la siesta o vel la novela, pa que se motivin comu es debíu y la aprendan a escapi, dondi se la enseñarán los ereditus de reconocíu prestigiu por las universidadis del imperiu de imperius, comu son tio Nicéforu (cuandu no esté en Leganés con la su muchacha) o tia Leocricia (cuandu no esté en Sabadel con la suya).

Artículu 8

En el procesu de normalización lingüística se eliminará la “h” y se sustituirá por otra letra que no será ni “h” muda ni “j” aragonesa” sino algu intermediu que se llamará “jota piornalega” pa podel decil comu es debíu “jhacha, jhigu y jhiguera”. La Jota Piornalega, además de podelsi pronuncial se podrá cantal y bailal. Pa ponel en claru toas estas cosas se nombrará presidenti de la Imperial Academia de la Lengua a Marcelu Carneru Mochu, revolucionariu filólogu, más conocíu jadi tiempu en los forus de Internés comu MCM (aunque jadi muchu que no ha vueltu a revullir, el joíu. No sabemos si es que le han confiscáu el ordenaol la Consejería de Educación por subversivu).

Artículu 9

Piornal tendrá dos banderas por lo menus: de quita y pon. Será de color blancu o de lienzu morenu. A ca ciudadanu se le darán unas gafas de mercaíllu del color que él quiera según su filiación política o inclinación sexual y asina tos contentus pues es bien sabíu que “tó se ve del color del cristal con que se mira”.

Títulu Primeru

Artículu 1

Financiación: El tesoru imperial será sufragáu por el 128’5 % de lo recaudáu por el IRPF. Por el importi íntegru de lo recaudau por el IVA, si es que sigui habiendo alguien que lo pagui. Por la tercera parti del montanti del sobranti de la parti contratanti (si no lo entendéis, dejálselu pa los políticus comu se jadi hasta ahora con tó lo que no se entiendi, o habel estudiáu o habel vistu las penículas de los Hermanus Marx. Pa los que no habéis estudiau, un avisu: “El capital” no es una penícula de los Hermanus Marx, sino un libru que escribió un primu suyu por parti de madri).

La Iglesia contribuirá a sufragal los gastus del Imperiu con el montante íntegru de lo recaudau en las procesiones por metel a los santus a la iglesia por “el brazu izquierdu d’alanti”. Pa compensal a ambas dos partis, se adquirirán estatuas de San Mauricio y la Legión Tebana (una de ca santu legionariu, no de grupu), y otra de ca unu de los Santus Inocentis y otra de ca una de las 700 vírginis o al menus de las que presentin certificáu ginecológicu, y habrá procesión tós los días, por la mañana y por la tardi.

El Imperiu de Piornal seguirá recibiendu los fondus que le correspondan del Imperio de imperius de Extremaúra , del Imperiu de imperius de imperius de España, y de la Comunidad Europea más que ná pa que no se crean que nos queremos desapaltal del tó y nos jagan el boicot a las ceredas o algu.

Artículu 2

Organización territorial: Pa reconocel tos los jechus diferencialis habías y por habel, el imperiu de Piornal se articulará en cuatro comunidadis autónomas: El Pocillu, Las Seras (estas dos, “comunidadis históricas”), El Barrau y El Cabreru (estas otras dos, “comunidades histéricas”.

No es por faltar, sino por el cabreu que se van a cogel cuandu no les quedi más remediu que unilsi al imperiu de Piornal, porque ellus tamién quierin sel imperius independientis, y no es por ná, peru si los dejamus, de aquí a cuatru días están pidiendo la independencia los de Angomis, y esu no pué sel), ca unu con su estatutu correspondienti.

Ca comunidad autónoma se dividirá en las provincias que sea menestel pa que tós los paraus del imperiu puan trabajal de funcionarius. La capital del Imperiu de Piornal es Piornal capital propiamente dichu, aunque a los del Cabreru y a los del Barrau no les asienti mu bien. Pa compensallus, propondremus al Barrau pa sedi de las Olimpiás del 2056 y al Cabreru pa la Expo del 2108, centenariu y picu de la Proclamación de Independencia

Artículu 3

El parlamentu es la cámara de representación de tós los piornalegus. Pa evital gastus de elecionis y garantizal el ordin públicu, tós los habitantis del Imperiu serán parlamentarius, con voz, con votu y, lo más importanti, con sueldu. A los del Barrau y a los del Cabreru se les pagarán dietas (si comin dondi los Truenas. Si se train la merendilla de casa no) y desplazamientus pa que no digan que ellus son menus.

El parlamentu estará constituíu por un solu escañu, peru esu si, mu largu pa que se puea sental to el mundu, y reondu pa que to el mundu se puea arrimal al sol que más calienta en igualdad de condicionis.

Artículu 4

El Podel: El podel emana del pueblu, en concretu emana de la fuenti Encima y de la fuerti Los Praíllus. Si algún añu por la sequía estas fuentis no emanan, valdrá el podel de cualquiel fuenti que emani. El podel tamién emana de la familia, sobre tó de las primas emanas.

Artículu 5

Derechus y libertadis: A parti de los derechus que recogin toas las constitucionis del mundu mundial comu son el derechu al trabaju, a la vivienda, a la igualdad ante la ley y a la igualdad de oportunidadis… (no sos riáis, que estu es mu seriu), tós los habitantis del imperiu tienin derechu a fumal, inclusu tabacu, en cualquier lugar del mesmu, incluíu en las embajás y consuláus.

Se concederá asilu políticu isofactu a tós los perseguíus y acosáus por hacel usu de esti derechu en otrus puntus del imperiu de imperius de imperius de España, siempri que comprin el tabaco en el estancu de tia Felicísima, pa aumental el PIB. Pa garantizal los derechus de los no fumaoris, tós los baris, garitus y locales de altelni tienin que tenel a disposición de los clientis que lo solicitin caretas antigás, dotás de un bujeru chiquininu pa que se puan bebel la consumición con una pajina (de las de chupal)

Derechu a la sanidad: pa evital gastus supérflus, se prohibi a tós los habitantis del imperiu cogelsi alguna malotía de gravi los mesis y días que toca sel imperiu según el preámbulu. Se podrán ponel malus el restu del añu, que es mu largu, y seguil bajandu a la Residencia de Plasencia comu hasta ahora.

Libertad religiosa:

El imperiu de Piornal será aconfesional: el que quiera que se confiesi y el que no, que no se confiesi. Peru se tendrá especial miramientu con la religión Católica/Apostólica/Romana, que comu to el mundu sabi es la única y verdadera. Estu no quieri decil que las demás religionis no sean las únicas y verdaderas, que lo son, aunque no tantu comu la religión Católica/Apostólica/Romana.

De acuerdu con lo antedichu, se harán gestionis anti el Vaticanu pa que el cura de Piornal sea nombráu cardenal primáu del imperiu, y los curas del Barráu y del Cabreru, respestivamenti, arzobispu y vicariu general castrensi, pa que no les dé ansia, que la envidia es mu mala. La iglesia de Piornal se reformará y ampliará pa hacel una catedral dondi quepan tos los santus que se van a adquiril pa las procesionis según lo susodichu en el artículu 1 de este mesmu títulu. Si la catedral no cabi en el solar de la actual iglesia, se harán gestionis con los acionistas de la Sierra pa jadella en los Regajonis.

La enseñanza de la religión es libri: el que quiera y la que quiera la estudia y el que no o la que no, no. Peru tós los muchachinus y muchachinas que no quieran dal catecismo y catecisma, a la hora de Religión, pa tenellus y tenellas entreteníus y entretenías y que no den calda a los maestrus y a las maestras, darán peonás de villa en la construcción de la susodicha o susodichu catedral o catedrala.

Por cieltu: tós los habitantis del imperiu, sean tíus o tías, tienen derechu a decil y escribil las cosas comu siempri se han dichu cuandu se entiendi claramenti, aunqui se cabreen las feministas, y no tó en masculinu y en femeninu a la vez comu jadi el lendacari del imperiu de Euskadi, no por descriminal a naidi, sinu porque comu habréis comprobáu, estu es mu cansinu de leel y de escribil.

Artículu 6

Deberis: El debel más importanti de cualquier habitanti del imperiu es no tocal los cojonnis a sus semejantis, a no sel que estus se lo pidan expresamenti. Hay que andal con cuidiau si un semejanti le dici a otru semejanti: “¡tócame los güevus!”. En esi casu, el semejanti segundu se tieni que celcioral de que el semejanti primeru no se lo dici con rintintín.

El serviciu militar será obligatoriu por varias razonis: lo primeru, pa justifical el cargu de vicariu general castrensi porque si no dirán los del Cabreru, con toa la razón, que vaya embajá y que ¿pa qué queremos un vicariu general castrensi sin serviciu milital?.

Lo segundu, por si se ponin farrucus los de Navalconceju y los de Garganta pa devolver de buenas maneras los territorios usurpáus y decimus nosotrus que alguién tendrá que garantizal la integridad territorial pa que no pasi lo de antaño, que si habiera habíu ejélcitu piornalegu o por lo menus somatenis otru gallu nos cantara .

Lo terceru, porque, ya que se siguin jadiendu las fiestas de los quintus, que estus jagan algu de provechu y no solu pintarrajeal las parecis, pedil el chorizu y acarreal los nabus con la ratona por Jarramplas.

Artículu 7

La unidad de cuentas del Imperiu de Piornal es la “pizca”. Ca pizca se dividi en 10 “pizquinas”. Ca pizquina en 10 “pizquininas” y ca pizquinina en 10 “pizquirrininas” (a vel si cundin más que los eurus)

Indisposición transitoria:

Esti proyestu de estatutu de independencia está abieltu a toas las aportacionis que quieran jadel otras asociacionis y colectivus comu puén sel las peñas y corroblas siempri que no menoscabin nuestras legítimas aspiracionis y ningunu de sus miembrus esté tomandu sustancias dopantis o sicotrópicas.

A vel si tenemus la suerti de que venga por aquí algún políticu de la Junta un pocu mamáu y, en un momentu de ofuscación, que tó podría ocurril, diga que esti estatutu se va a aprobal en Mérida talmenti comu salga del parlamentu de Piornal.

Firmáu: Esti que lo es, El FRELIMPIO
Frente pa la Liberación del Imperio Piornalegu”

Ir a Más...               Ir a El habla de Piornal

Carta Si quieres escribirme: victor@piornal.net                                                    Página inicial


© Víctor A. Díaz Calle. 1997-2006